Recensie | The Other Woman (Marlou Spoormakers)

Na het succes van Bridesmaids schieten romantische comedy’s met vrouwen in de hoofdrol als paddenstoelen uit de grond. Een enkele keer, zoals bij Bridesmaids, is dit succesvol, maar vaak stijgen deze films niet boven het gemiddelde uit. Helaas is de film The Other Woman geen uitzondering hierop.

Titel: The Other Woman
Regisseur: Nick Cassavetes
Scenario: Melissa Stack
Cast: Cameron Diaz, Leslie Mann, Nikolaj Coster-Waldau, Kate Upton, Taylor Kinney, Nicki Minaj
Speelduur: 120 minuten
Genre: Komedie
Release: Vanaf 24 april 2014 in de bioscoop

Het verhaal: Carly Whitten (Cameron Diaz) is een succesvolle advocate en loopt de charmante Mark King (Nikolaj Coster-Waldau uit Game of Thrones) tegen het bevallige lijf. Ze lijken het perfecte stel. Als Carly echter Mark gaat verrassen bij zijn huis als sexy loodgieter, komt ze erachter dat hij getrouwd is met Kate (Leslie Mann). Carly vlucht naar huis, maar Kate wil hier meer van weten en begint Carly te stalken totdat er een soort rare vriendschap ontstaat. Samen ontdekken ze dat Mark er nog een minnares op nahoudt, de jonge en mooie Amber, gespeeld door model Kate Upton in haar eerste filmrol. Gesterkt door het verraad van de onbetrouwbare Mark bedenken ze met z’n drieën een strijdplan om Mark terug te pakken.

Tot dit moment is de film vrij onderhoudend. Leslie Mann en Cameron Diaz zijn door de wol geverfde comédiennes en kunnen de lachers zeker op hun hand krijgen. Cameron Diaz is beroemd geworden door de comedy There’s something about Mary met de beruchte haargelscène. Leslie Mann is de vrouw van Judd Apatow, bekend van films als Knocked Up en The 40 Year Old Virgin waarin zij ook een rol had. Kate Upton is er vooral bijgehaald als mooie verschijning, want het enige dat ze doet is in bikini op het strand rondrennen.

THE OTHER WOMAN

Het scenario van de film stort halverwege als een kaartenhuis in elkaar. Het strijdplan van de inmiddels dikke vriendinnen stijgt niet boven het niveau uit van puberale grappen zoals laxeermiddel in iemands drinken doen en vrouwelijke hormonen toedienen. Na een ronduit kinderlijke achtervolging op de Bahama’s (de drie vrouwen rijden een paar meter achter Mark in een cabrio en hij merkt niets!) volgt een zowaar nog slapper einde, waarin blijkt dat acteur Nikolaj Coster-Waldau niet over veel komisch talent blijkt te beschikken. Hij vervalt in overdreven hysterisch gedrag. Het lijkt hier of het scenario snel is afgeraffeld. Je ziet de afloop van mijlenver aankomen en brengt nul verrassingen. Dat is jammer na een prima begin van de film.

De vrouwenfilm The Other Woman kent zeker een paar lachmomenten, vooral dankzij het leuke spel van de hoofdrolspeelsters, maar stijgt niet boven de gemiddelde comedy uit. Door het ronduit slappe einde blijf je toch met een onvoldaan gevoel achter.

Marlou Spoormakers