Nederlandse postproductiebedrijven slaan handen ineen in vormen NPA

NPAVanaf vandaag hebben Nederlandse postproductiebedrijven zich verenigd in ‘Netherlands Post production Alliance’ (NPA). De NPA vertegenwoordigt het merendeel van de Nederlandse bedrijven die zich bezig houden met hoogwaardige beeld- en geluidsnabewerking en visual effects voor speelfilms, documentaires en high end TV drama. De vereniging zet zich in voor gezamenlijke promotie, verdere professionalisering en wil een katalysator zijn bij uitbouwen van Nederland als internationaal gerenommeerd postproductieland.

Voorzitter van de NPA, Remco Mastwijk, vertelde: 

“De Nederlandse postproductie-industrie heeft de laatste jaren een grote groei gekend. Dat heeft te maken met bekwame vakmensen, state-of-the-art apparatuur, en niet in de laatste plaats een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.”

”Het is niet voor niets dat internationale, prijswinnende kwaliteitsfilms zoals Donbass en Girl (Cannes Un Certain Regard 2018), The Lobster (Cannes Competition 2015), A Gentle Creature (Cannes Competition 2017) en Brimstone (Venetië 2016) hun weg vonden naar Nederlandse postproductiebedrijven. Inmiddels is Nederland een belangrijke ‘post hub’ van Europa geworden. We onderscheiden ons internationaal door flexibiliteit, creativiteit, vindingrijkheid en grote organisatorische vaardigheden. De stijging van het Cash Rebate-percentage voor digitale productietechnieken van 30% naar 35% en een sterke vereniging als de NPA dragen daar alleen maar aan bij.”

Voor meer informatie kijk op www.nlpostalliance.nl