Deadpool’s F*ck Cancer campagne

20th Century Fox en Deadpool hebben vandaag een samenwerkingsverband aangekondigd met Omaze. De bedoeling: zoveel mogelijk geld ophalen voor de campagne F*ck Cancer. Dat werd tijdens de televisiepremière van de eerste film bekendgemaakt. Voor fans is er een exclusief, maatgemaakt roze Deadpool-kostuum te winnen. In onderstaande video kan je dat kostuum meteen in actie zien. Mocht je mee willen doen, kan dat op de site van Omaze.

Na het overleven van een bijna fatale runderaanval, worstelt een misvormde cafetaria-kok (Wade Wilson) om zijn droom te verwezenlijken om een succesvolle barman te worden – terwijl hij daarnaast ook nog moet leren omgaan met smaakverlies. Op zoek naar zijn levenslust én een fluxcondensator, gaat Wade de strijd aan met ninja’s, de yakuza en een groep seksueel agressieve honden. Terwijl hij ondertussen de wereld rondreist om het belang van familie, vriendschap en smaak te ontdekken – op zoek naar avontuur en de felbegeerde koffiemok-titel ‘World’s Best Lover’.

Ryan Reynolds keert terug als Wade Wilson/Deadpool. Daarnaast introduceert de film twee belangrijke personages uit de X-Force wereld, namelijk Zazie Beetz als Domino en Josh Brolin als Cable, de tijdreizende zoon van X-Men’s Cyclops. Tevens zijn er rollen voor Jack Kesy, T.J. Miller, Leslie Uggams, Morena Baccarin, Brianna Hildebrand en Stefan Kapicic. John Wick‘s David Leitch zal de film regisseren op basis van een scenario door Rhett Reese en Paul Wernick. Deadpool 2 draait vanaf 17 mei 2018 in de Nederlandse bioscoop, ook in IMAX en Dolby Cinema.