Coca-Cola transformeert YouTube kanaal tot CokeTV

Coca-Cola transformeert YouTube kanaal tot CokeTV UM heeft in opdracht van Coca-Cola Nederland het YouTube-kanaal Coke FrisChicks doorontwikkeld tot Coke TV. Dit is een platform waarbinnen aanstormend vlogtalent content maakt rondom jongerenthema’s. De populaire FrisChicks blijven onderdeel van de vaste formatie, maar er komt ook ruimte voor andere content en samenwerkingen. De ene week  gaan de  Coke FrisChicks de strijd met elkaar aan om kijkers te verrassen met positive pranks, de andere week laat Coolbox zien dat alledaagse saaie momenten zoals afwassen, lange autoritten en verplichte verjaardagen specialer te maken zijn met positieve “pranks”.

[youtube UZbHN5GN0JI]

Met de introductie van het tweede format Coke Coolbox zal Coca-Cola met haar YouTube-kanaal een nog bredere doelgroep aanspreken met positieve, authentieke content. Coke Coolbox, bestaande uit Jeroen van Holland, Marije Zuurveld, Gerenzo Slingerland en Bradley Braafhart, komt tweewekelijks met een nieuwe video waarin zij alledaagse, saaie momenten juist bijzonder en leuk maken.

Later deze maand wordt de nieuwe cast van FrisChicks bekend gemaakt. Daarna wisselen Coke Coolbox en FrisChicks elkaar wekelijks af en wordt onderzocht welke andere content en samenwerkingen een plek krijgen op CokeTV. Max Verheul, Media Manager Coca-Cola, zei:

“In 2015 zijn we met Coke FrisChicks een avontuur aangegaan waarmee we goede resultaten hebben geboekt, waaronder meer dan 40.000 abonnees en ruim 7.000.000 views. Dat geeft energie om door te ontwikkelen. Dus we hebben UM uitgedaagd om het platform het komend jaar samen met ons naar een nog hoger niveau te tillen.”

Client Director UM Robbert Uges zei:

“We zijn vorig jaar met een Coca-Cola Youtube kanaal gestart om Nederlandse jongeren weer verliefd op Coca-Cola te laten worden. Binnen een substantieel deel van deze doelgroep hebben we hier succes mee geboekt. Met de nieuwe platformgedachte kunnen we voor nog meer jongeren relevant zijn.”