Assassin’s Creed banner en viral campagne

Assassin's Creed banner en viral campagne

Volgend jaar gaat de gameverfilming Assassin’s Creed in première. 20th Century Fox gaf eerder een officiële foto vrij met daar op Michael Fassbender als het hoofdpersonage Callum Lynch. Vandaag gaat de studio verder met meer promotie. Zo heeft Fox de viral website Abstergo.com gelanceerd, waarop het logo en een reeks namen van grote steden te zien is. Via social media werd ook een afbeelding van het visitekaartje van Abstergo CEO Alan Rikkin geplaatst.

Op het visitekaartje zien we het logo van Abstergo, de organisatie van de Templars in het hedendaagse leven. We zien de cijfers 12.21.16 oftewel 21 december volgend jaar. De persoon op het kaartje, Alan Rikkin, is een naam die nog geen belletjes doet rinkelen, maar deze man is wel te bereiken via de gegevens op het kaartje. Als je namelijk een mailtje stuurt naar zijn mailadres krijg je vrijwel meteen een antwoord met het volgende.

Thank you for your email.
Please note that I will be traveling for business until March 25, 2016 with limited access to email. I apologize for any delay in communication and will respond promptly upon my return to the office. For situations that require immediate assistance, please contact my assistant via phone (+34 911 98 0285 / 646-845-9162).
Regards,
Alan Rikkin
CEO, Abstergo Industries

Daarnaast staat er een telefoonnummer op het kaartje en als je deze belt krijg je een voicemail te horen van Alan Rikkin.

Hoofdrollen in Assassin’s Creed zijn er voor Michael Fassbender, Marion Cotillard, Michael Kenneth Williams, Ariane Labed, Brendan Gleeson en Jeremy Irons. De gameverfilming zal worden geregisseerd door Justin Kurzel (Macbeth). De film moet 22 december 2016 in première gaan.